Zwarty i spójny przegląd nowych trendów w biznesie, które zadecydowały o sukcesie wielu współczesnych firm. Autor zwraca uwagę na fakt, iż obecne warunki prowadzenia biznesu stawiają firmom znacznie wyższe wymagania niż miało to miejsce wcześniej. Współczesny rozwój technologii powoduje że błędy, które popełnią firmy, pozostaną natychmiast zdemaskowane przez konsumentów. Ważnym elementem książki jest dla mnie zwrócenie przez Kozielskiego wyraźnej uwagi na kulturę organizacyjną, opartą na normach i zachowaniach wynikających z unikalnej osobowości firmy. Wskazuje jak ważnymi wartościami w budowaniu kultury przedsiębiorstwa są uczciwość i szczerość w relacjach z konsumentami. Z faktu iż właściwie jedynym stałym elementem dzisiejszego biznesu są nieoczekiwane zmiany, wnioskuje że strategia nowej gospodarki przestaje mieć uporządkowany charakter i przypomina raczej sztukę reagowania na nagłe i nieprzewidziane sytuacje. “Biznes nowych możliwości” liczy niecałe dwieście stron. Z tego powodu (ale oczywiście nie jedynego) polecam ją zwłaszcza tym menedżerom, którzy cierpią na permanentny brak czasu na myślenie o zmianach.
