ekonomia-wdziecznosci

Ekonomia wdzięczności

Autor książki: Gary Vaynerchuk
ekonomia-wdziecznosci

Gary Vaynerchuk, kojarzony przez wielu z niezwykle energicznym orędownikiem mediów społecznościowych, proponuje nam w swojej kolejnej książce znacznie szersze spojrzenie na współczesny marketing, niż tylko przez pryzmat portali społecznościowych. Choć w swojej książce bardzo często sięga po przykłady związane z marketingiem w social media, to zdecydowanie największą wartością książki jest próba zwrócenia uwagi czytelnika na zmianę kulturową, która jak twierdzi, prowadzi nas z powrotem do czasów interakcji handlowych, bardziej podobnych do tych, jakie znali nasi pradziadkowie. Siły sprawczej tej zmiany upatruje w wielu nurtach internetowych, dających wbrew pozorom zarówno kupującym jak i sprzedającym, coraz większe szanse na interakcje pozbawione anonimowości. Możliwość coraz łatwiejszej i błyskawicznej weryfikacji kontrahenta dzięki komunikacji nieformalnej, staje się dzisiaj niemal standardem. Łatwość tworzenia społeczności  skupiających się wokół dowolnych zainteresowań czy tematów, pozwala na łatwo dostępne, prawdziwe i odważne oceny konsumenckie. Jakiekolwiek informacje z rynków, nawet tych leżących na odległych kontynentach, rozchodzą się dzisiaj z prędkością światła. Wszystko to porównuje Vaynerchuk do  małomiasteczkowej wymiany informacji między kupującymi, jaka kiedyś miała miejsce w lokalnych społecznościach. Cechowały się one znacznie większą wzajemną lojalnością, gdyż były mniej anonimowe niż jeszcze do niedawna internet.

Nadchodzące czasy stawiają coraz większe wymagania przed firmami, którym rzeczywiście zależy na swoich klientach. Autor zwraca uwagę, że dzięki super szybkim i przejrzystym reakcjom społeczności, stajemy się świadkami coraz większej humanizacji biznesu, powodującej zmiany nieporównywalnie większe do tych, jakie obserwowaliśmy kiedykolwiek wcześniej. Możliwa dzięki nowoczesnym narzędziom coraz większa przejrzystość działań firm i konsumentów, wymusi na nas coraz większą uczciwość w zachowaniach. Zdaniem Vaunerchuka rozpoczęliśmy w marketingu drogę do świata opartego na zasadach wzajemnej wdzięczności. Ekonomia wdzięczności diametralnie zmienia jednak charakter marketingu, do jakiego firmy przyzwyczaiły się w ostatnich dekadach. Jeżeli oferującym swoje produkty czy usługi nie będzie zależeć na czymś bezgranicznie, jeżeli podejmą wyłącznie działania polegające na bezmyślnym i bez zaangażowania kopiowaniu tego co robią inni,  to nie powinni liczyć na sukces. Przyjmując zasady ekonomii wdzięczności i budując w oparciu o narzędzia społecznościowe regularne kanały kontaktów rynkowych, firmy muszą pogodzić się z faktem, że poprawna kampania w social media nigdy się nie kończy. Właściwie pojmowaną kampanię również bardzo często reżyseruje nie tyle dział marketingu co samo życie. Ocena własnych osiągnięć wyłącznie w oparciu o ilość fanów określonej społeczności, to jedynie dowód na sam fakt nawiązania kontaktów. Do zbudowania prawdziwych relacji z rynkiem potrzeba znacznie większego, regularnego i szczerego zaangażowania.

Każdy kto przynajmniej raz miał okazję posłuchać wypowiedzi Gary Vaynerchuk’a, na przykład na jego video blogu, zdaje sobie doskonale sprawę, jak dynamicznie i z jak ogromnym zaangażowaniem buduje on swoją argumentację. Nie inaczej wygląda próba przekonywania czytelnika do argumentów opisanych w “Ekonomii wdzięczności”. Zanim jednak co bardziej krytyczni czytelnicy uznają część jego argumentów za przesadne, warto zwrócić uwagę na świadomość samego autora w tym zakresie. Uważa, że aby przyciągnąć uwagę czytelnika, woli sięgnąć czasami po terapię szokową zamiast ryzykować, że pewnych spraw czytelnik nie potraktuje poważnie. Wyposażonym w tę wiedzę o autorze, książkę polecam.

Informacje o książce i wydawcy:
ekonomia-wdziecznosci
Tytuł:
Autor:
ISBN:

Wydawnictwo:

Liczba stron:

Ekonomia wdzięczności

Gary Vaynerchuk

978-83-246-4789-7

Helion

301

ekonomia-wdziecznosci
Tytuł:
Ekonomia wdzięczności
Autor:

Gary Vaynerchuk

ISBN:

978-83-246-4789-7

Wydawnictwo:

Helion

Liczba stron:

301

Poleć innym
LinkedIn
Facebook

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *