Przez wiele ostatnich dekad zachwycaliśmy się coraz to bardziej zaawansowanymi modelami międzyludzkich interakcji w świecie biznesu. Dan Hill w konsekwentny sposób zwraca nam jednak uwagę, jak ogromną rolę w tych interakcjach odgrywają nasze biologiczne, często podświadome cechy. Ewolucyjnie jesteśmy uwarunkowani do tego, aby w pierwszej kolejności czuć, a dopiero później myśleć. “Emocjonomika” to dla mnie wspaniały poradnik o zarządzaniu dynamiką emocjonalną. Autor przytaczając szereg przykładów reakcji emocjonalnych człowieka, uzmysławia nam jak często emocje wpływają na nasze decyzje, zarówno w prywatnych jak i służbowych kontaktach. Książka Dan Hill’a utwierdziła mnie szeregiem dowodów w przekonaniu, że ewolucja człowieka premiująca życie socjalne, stworzyła szereg imponujących mechanizmów obrony przed fałszywym lub zakłamanym przekazem z zewnątrz. “Emocjonomika” to dla mnie dowód na to, że najważniejszą umiejętnością człowieka we wzajemnych kontaktach, jest bycie “człowiekiem”.
