Innowacja nie jest kwestią przypadku – cz. 1
innowacja-nie-jest-kwestia-przypadku-1-featured

Innowacja nie jest kwestią przypadku – cz. 1

W ostatnich latach innowacje stały się modnym sloganem, który odmieniamy przez wszystkie przypadki. Zbyt często innowacje traktujemy jednak zbyt powierzchownie, traktując je jako jeden z tysiąca trendów, który należy przeczekać. W rozmowach z wieloma polskimi menedżerami można usłyszeć komentarze: “niech eksperymentują inni”, “co nowego można wymyślić w mojej branży”, “na innowacje stać najbogatszych”, “to ogromny nie do udźwignięcia koszt”, czy wreszcie “to wyświechtany slogan, za którym niewiele stoi”. Dopiero ugruntowana innowacja, która zaczyna odnosić sukces rynkowy, wzbudza nasze zainteresowanie. Wówczas bywa zazwyczaj za późno. Współczesne innowacje w ujęciu biznesowym starzeją się coraz szybciej. Coraz szybciej ulegają upowszechnieniu tracąc swoją „moc”. Musimy zatem nauczyć się rozpoznawać i rozumieć innowacje w momencie ich narodzin.

Powierzchowne pojmowanie zjawisk.
W 2003 roku Microsoft zatrudnia Billa Hilfa, który wcześniej pracował nad antylinux’ową strategią w IBM. Steve Ballmer przekazał Hilf’owi najważniejszy cel zatrudnienia: “musimy mieć własną odpowiedź na darmowe oprogramowanie”. Hilf po odbyciu szeregu rozmów z programistami Microsoftu zrozumiał problem: “zorientowałem się że nie mają pojęcia, jak działa otwarte oprogramowanie”. Opisana powyżej przez Chrisa Andersona w “Za darmo” sytuacja to jeden z przykładów powierzchownego traktowania innowacji. Co ciekawe, wszystko dzieje się w obrębie jednej branży – oprogramowania komputerowego. Czy można podejrzewać tak zaawansowaną firmę w branży IT o brak środków czy wiedzy na skuteczne wdrożenie rozwiązań mogących konkurować z otwartym oprogramowaniem?

Informacje o publikacji:
Miejsce publikacji:
LOG24.pl
Data publikacji:
30 stycznia 2012
Zostaw swój email aby otrzymywać informacje o nowych wpisach.
Poleć innym
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aktualna strona w strukturze bloga:

Informuj mnie o nowych wpisach.

Najnowsze recenzje książek

Informuj mnie o nowych wpisach

Social media - Kanał RSS