Innowacja nie jest kwestią przypadku – cz. 2
innowacja-nie-jest-kwestia-przypadku-2-featured

Innowacja nie jest kwestią przypadku – cz. 2

W ubiegłym tygodniu rozpocząłem trzyodcinkowy cykl przemyśleń poświęcony roli innowacji w firmie oraz metodom wpływu aktywnego zaangażowania na dochodzenie do organizacji myślącej innowacyjnie. Dzisiaj zapraszam na drugi, przedostatni fragment moich refleksji na ten temat. W artykule proponuję dziewięć subiektywnie wybranych wskazówek (z dużo większej ich ilości), które uznałem za godne polecenia. Trzy pierwsze z nich przedstawiłem tydzień temu, dzisiaj pora na następną porcję. W pierwszej części opisywałem transfer wiedzy, przeszczep innowacji z zewnątrz oraz współpracę z klientem, jako najprostsze metody migracji firm do organizacji myślących innowacyjnie. Kolejne trzy, które opisuję dzisiaj wymagają moim zdaniem odrobiny większego zaangażowania, odwagi i kreatywności, jednak są równie ważne w całym procesie.

Aby lepiej zrozumieć całość tekstu, warto zapoznać się z częścią pierwszą artykułu: Innowacja nie jest kwestią przypadku – część 1.

4 – WSPÓŁPRACA ZE ŚWIATEM NAUKI
Biznes jeszcze nigdy tak bardzo jak obecnie, nie potrzebował pomocy nauki, a nauka pomocy biznesu. Innowacja w ujęciu naukowym często kojarzona jest z wielkimi nakładami na laboratoria badawcze i wieloletnie projekty. Niekiedy również z przerostem formy nad treścią. Obecnie nauka bardzo mocno zbliżyła się do potrzeb biznesu i potrafi w ogromnym stopniu wspomagać wybrane potrzeby firm. Istnieją coraz lepiej wyposażone placówki badawczo-eksperymentalne, które mogą bardzo wydajnie rozwiązywać szereg zaawansowanych problemów, znacznie taniej niż wewnątrz firm. Ale co najważniejsze wielu naukowców tworzy swoje projekty we współpracy z konkretnymi firmami. Współpraca z ośrodkami naukowymi to źródło dostępu do wielu innowacji na poziomie światowym, ale również źródło dostępu do samej wiedzy o innowacjach.

Informacje o publikacji:
Miejsce publikacji:
LOG24.pl
Data publikacji:
6 lutego 2012
Zostaw swój email aby otrzymywać informacje o nowych wpisach.
Poleć innym
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aktualna strona w strukturze bloga:

Informuj mnie o nowych wpisach.

Najnowsze recenzje książek

Informuj mnie o nowych wpisach

Social media - Kanał RSS