Kiedy słonie milkną w buszu
kiedy-slonie-milkna-w-buszu-featured

Kiedy słonie milkną w buszu

GFMP Management Consultants prowadząc w latach 2011-2012 badania nad komunikacją w firmie, postawił proste pytanie: “Na jakich projektach Pani/Pana firma koncentrowała się w ostatnim czasie w zakresie komunikacji z pracownikami?” Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że zdecydowana większość firm zajmowała się doskonaleniem komunikacji pionowej. To bardzo ważne, aby poszczególne piony organizacji komunikowały w dół oraz w górę najważniejsze informacje. Myślę jednak, że wiele firm tak bardzo zajęło się usprawnieniami komunikacji pionowej, że zapomniało o roli tego drugiego bardzo ważnego wymiaru wymiany informacji. Firmy wykorzystują znacznie chętniej techniki komunikacji wewnętrznej do komunikowania strategii i wizji, komunikowania zmian, integracji pracowników, budowania zaangażowania pracowników czy budowania wewnętrznego PR, rzadziej natomiast rozwijają komunikację wewnętrzną do doskonalenia działań operacyjnych.

Rozwój firmy i komplikacja poszczególnych procesów wymuszają konieczność rozbudowy niezbędnych struktur oraz zespołów ludzkich. Komplikacja procesów i zależności w organizacji, w naturalny sposób prowadzi do stopniowego wydzielania określonych kompetencji i zamykania ich w odrębne jednostki (działy). I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie kilka błędów popełnianych przez menedżerów i właścicieli w trakcie rozbudowy i przebudowy firmy. Często zapominają oni o konieczności rewizji istniejących systemów komunikacji w momencie zmiany struktury firmy.

Informacje o publikacji:
Miejsce publikacji:
Blog Bajtemwpalete.pl
Data publikacji:
6 lutego 2013
Zostaw swój email aby otrzymywać informacje o nowych wpisach.
Poleć innym
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Informuj mnie o nowych wpisach.
Najnowsze artykuły

Najnowsze recenzje książek

Informuj mnie o nowych wpisach

Social media - Kanał RSS