metoda-lean-startup

Metoda Lean Startup

Autor książki: Eric Ries
metoda-lean-startup

O nowych startupach słyszymy niemal codziennie. To znak czasów, w których żyjemy. Wiedzę o nich wkładamy jednak do szuflady opatrzonej naklejką, „młodzi i nawiedzeni wizjonerzy, pracujący w garażach”. Startupy traktujemy wyłącznie jako nowo tworzone mikrofirmy. Być może z tego właśnie powodu, tytuł książki może zniechęcić osoby pracujące w dużych organizacjach do sięgnięcia po tę lekturę. Moim zdaniem byłoby to ogromnym błędem. “Metoda Lean Startup” Ries’a to potężna dawka usystematyzowanej wiedzy o zarządzaniu w realiach współczesnej gospodarki. Wiedzy dającej podstawy do tworzenia i rozwoju zarówno mikroprzedsiębiorstw, jak również wielu nowych projektów o charakterze innowacji realizowanych w średnich i dużych firmach. Wywodząc swoją metodę w sporej części z filozofii lean, Ries za kluczowy element sukcesu nowych przedsięwzięć upatruje redukcję marnotrawstwa oraz mocne nakierowanie na efektywność ekonomiczną. Przestrzegając przed wyłącznie wizjonerskim dążeniem do tworzenia perfekcyjnych produktów, których doskonalenie jest często niekończącym się procesem, sugeruje zamianę stawianego często pytania “czy to da się zbudować?” na bardziej przyziemne pytania: “Czy należy budować ten produkt?” oraz “czy na podstawie tych produktów i usług jesteśmy w stanie zbudować rentowną działalność?“. W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania kieruje do potencjalnych klientów, którzy jako jedyni już na samym początku projektu wiedzą, czy mają problem, który twórcy nowych projektów chcą rozwiązać. Eric Ries, który sam uczestniczył w wielu projektach startupowych, z doskonałą znajomością tematu opisuje problemy, które zazwyczaj są przyczyną niepowodzeń wielu nowych przedsięwzięć biznesowych. Co niezmiernie istotne, proponowane przez autora podejście, to również ogromna zmiana jakości w tworzeniu tego co innowacyjne, w organizacjach o ugruntowanej pozycji rynkowej, które często pomimo ogromnych budżetów ponoszą w tym zakresie porażki. “Metoda Lean Startup” oferuje kompleksową zmianę podejścia do wielu obszarów zarządzania startupem i nowym projektem. Tworzenie minimalnie satysfakcjonujących produktów, nowe i innowacyjne spojrzenie na księgowość oraz wskaźniki efektywności, proces weryfikowanego uczenia się czy sztuka stosowania zwrotów, to tylko część bogatego zestawu narzędzi jakie proponuje autor. Wiele z firm, które obecnie odnoszą duże i powtarzalne sukcesy, nie osiągnęło tego stanu na podstawie swoich pierwotnych wizji, lecz w drodze dynamicznych adaptacji i zmian swoich początkowych założeń. Umiejętność odpowiednio szybkiego ustalenia przez firmy momentu na zmianę strategii lub całkowity zwrot, to sztuka, która przekłada się na ograniczenie marnotrawstwa czasu i pieniędzy, zwiększając szansę na rozwój organizacji oszczędnie wykorzystującej swój kapitał. Moim zdaniem to jedna z cenniejszych lektur biznesowych jakie w ostatnich latach pojawiły się na rynku. Polecam bardzo.

Informacje o książce i wydawcy:
metoda-lean-startup
Tytuł:
Autor:
ISBN:

Wydawnictwo:

Liczba stron:

Metoda Lean Startup

Eric Ries

978-83-246-5100-9

Helion

248

metoda-lean-startup
Tytuł:
Metoda Lean Startup
Autor:

Eric Ries

ISBN:

978-83-246-5100-9

Wydawnictwo:

Helion

Liczba stron:

248

Poleć innym
LinkedIn
Facebook

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *