Błyskawiczny rozwój technologii i postępująca globalizacja dostarczają nam dzisiaj wiele nowych metod współpracy i rozwoju. Nowe możliwości jakie stoją przed człowiekiem, zmieniają diametralnie nasze oczekiwania względem produktów i usług. Łatwiejszy dostęp do wiedzy i jej ekspresowa dystrybucja, generują wiele przełomowych innowacji, które wpływają na ogromną różnorodność wyłaniających się nowych modeli biznesowych. Prahalad i Krishnan wprowadzają w swojej książce pojęcie “nowego gmachu innowacji”, który dla wielu firm może stanowić podstawę prężnego funkcjonowania na dzisiejszych rynkach. Jednym z podstawowych filarów, na których wspiera się ów “gmach”, to konieczność indywidualizacji produktów i usług, wynikająca z unikalnych potrzeb i doświadczeń konsumenta.
Koncentracja na kliencie oznacza więc koncentrację na pojedynczej jednostce (N=1). Drugim, równie ważnym, są powszechnie dostępne zasoby i talenty, do których przedsiębiorstwa mają dzisiaj znacznie łatwiejszy dostęp, a bez których nie będą w stanie samodzielnie sprostać wyzwaniom rynków. Do pracy dla firmy powinniśmy więc zaangażować zasoby globalne (R=G). Autorzy oprócz przedstawionych przykładów firm działających według modelu nowego gmachu, podpowiadają również jak dzięki innowacjom odnaleźć nowe nisze rynkowe, analizują główne przeszkody w tworzeniu nowej wartości oraz sugerują jak radzić sobie ze złożonością, która jest stałym elementem świata N=1 i R=G. “Nowa era innowacji” to skomasowana dawka mądrej wiedzy dla każdego przedsiębiorcy, który chce dotrzymać tempa zmianom.