paradoks-wyboru

Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej.

Autor książki: Barry Schwartz
paradoks-wyboru

“Paradoks wyboru” to ważny, podbudowany naukowymi dowodami głos, wnoszący nowe spojrzenie na komfort człowieka żyjącego w epoce nadmiaru. Schwartz przytaczając wiele eksperymentów psychologicznych oraz statystyk dowodzi iż zwiększający się poziom konsumpcjonizmu i coraz większa oferta wyborów jaką daje nam współczesny świat, nie zwiększa naszego zadowolenia ale wręcz przeciwnie, może prowadzić do wielu frustracji a wręcz patologii. Książka Schwartz’a to kolejna pozycja przynosząca dowody na inny niż nam się pozornie wydaje sposób funkcjonowania naszego mózgu. Miliony lat ewolucji mocno podporządkowane życiu społecznemu przystosowały nas do mniejszej i prostszej palety wyborów. Czy obecne szczegółowe badania psychologiczne pomagając zrozumieć te mechanizmy pozwolą nam bardziej świadomie wpływać na nasze zachowanie? Autor podaje kilka sposobów jak sprostać życiu w cywilizacji konsumpcji, jednak metody te jak dodaje, nie są łatwe. Otoczeni ogromną i złożoną ilością wyborów z jakimi przychodzi nam się zmierzać, musimy potrafić wybrać ich ograniczony zestaw, który będzie odpowiadał naszej własnej definicji komfortu oraz celu do którego chcemy dążyć.

Informacje o książce i wydawcy:
paradoks-wyboru
Tytuł:
Autor:
ISBN:

Wydawnictwo:

Liczba stron:

Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej.

Barry Schwartz

978-83-01-17319-7

Wydawnictwo Naukowe PWN

290

paradoks-wyboru
Tytuł:
Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej.
Autor:

Barry Schwartz

ISBN:

978-83-01-17319-7

Wydawnictwo:

Wydawnictwo Naukowe PWN

Liczba stron:

290

Zostaw swój email aby otrzymywać informacje o nowych wpisach.
Poleć innym
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aktualna strona w strukturze bloga:

Informuj mnie o nowych wpisach.

Najnowsze recenzje książek

Informuj mnie o nowych wpisach

Social media - Kanał RSS