za-darmo

Za darmo

Autor książki: Chris Anderson
za-darmo

Przybierający na sile wraz z rozwojem internetu model rozdawnictwa, traktujemy często jako coś tymczasowego, co trudno wpisać w twarde zasady walki o zyskowność. Nosimy przecież w sobie przekonanie że za darmo nie ma nic. Książka pozwala jednak zrozumieć to zjawisko w znacznie szerszym ujęciu, definiując na nowo czym jest współczesne „za darmo”. Rozdawanie tego co nie kosztuje nic, lub kosztuje niewiele, pozwala w wielu sytuacjach na osiąganie większych zysków na pozostałych produktach. Człowiek posiadając wbudowany lęk przed stratą, zdecydowanie łatwiej sięga po rzeczy darmowe, nie ponosząc ryzyka.

Kilkadziesiąt przedstawionych w książce przykładów wykorzystania darmonomii przez konkretne firmy, pokazuje że model ten wdarł się bardzo mocno do świadomości współczesnej ekonomii. Ekonomiści, którzy często rozpatrują kwestie wartości w kontekście zamkniętych rynków, stają w obliczu coraz częściej wyłaniających się niezamkniętych rynków, między którymi granice ulegają zatarciu. Za darmo stawia pewne fundamentalne zasady gry rynkowej na głowie i paradoksalnie prowadzi do większej wydajności nowo powstających rynków. Szczególnie jaskrawym przykładem są produkty i usługi dostarczane za pośrednictwem internetu. Anderson oprócz dokładnej analizy samego zjawiska, przekazuje czytelnikowi szereg wskazówek, jak z darmonomii korzystać praktycznie.

Informacje o książce i wydawcy:
za-darmo
Tytuł:
Autor:
ISBN:

Wydawnictwo:

Liczba stron:

Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen.

Chris Anderson

978-83-240-1631-0

Znak

248

za-darmo
Tytuł:
Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen.
Autor:

Chris Anderson

ISBN:

978-83-240-1631-0

Wydawnictwo:

Znak

Liczba stron:

248

Zostaw swój email aby otrzymywać informacje o nowych wpisach.
Poleć innym
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Najnowsze artykuły

Informuj mnie o nowych wpisach

Social media - Kanał RSS